Pass och klasser

För att din träning ska bli så varierad och rolig som det bara går finns en massa pass och klasser att gå på. Vill du hellre träna själv eller med en kompis finns gott om utrymme och många skivstänger, vikter, maskiner och yta.

En grupp med människor står och lyssnar på en genomgång av ett träningspass.

Dagens pass

Dagens pass hålls fyra gånger om dagen, fem dagar i veckan. Vi gör våra egna träningsprogram.

Dagens pass
Två tjejer lyfter tillsammans en träningssäck upp mot axlarna.

Teampass

Varje söndag hålls ett teampass för att runda av och stänga veckan. En favorit för många!

Teampass
En grupp tjejer lyssnar på en genomgång av en av Träningslabbets nybörjarkurser

Nybörjarkurs

Grunderna inom funktionell träning. Bl.a. gymnastik, styrketräning och tyngdlyftning.

Nybörjarkurs
En tjej gör en burpee med en hantel.

Egen träning

Träna själv eller tillsammans med någon. Det finns alltid något att göra eller någon att träna med.

Egen träning
En tjej som gör en squat clean.

Tyngdlyftning

På lördagar tränar vi styrka! I mindre grupper får du chans att fokusera på både teknik och styrka.

Tyngdlyftning
Två tjejer i träningskläder kramar om varandra.

Personlig träning

Oavsett om du vill ha hjälp att komma igång eller bara slipa på din teknik hjälper våra duktiga coacher dig.

Personlig träning
Två killar i träningskläder står och pratar med varandra.

Företagsträning

Träna tillsammans med kollegorna och utmana varandra. Vi skräddarsyr träning som passar er!

Företagsträning

Frågor och svar

Vad kan jag förvänta mig för träning hos er?

Hos oss lär man sig allt ifrån grundläggande styrketräning till mer avancerade övningar. Vi inkluderar moment från områden såsom tyngdlyftning, styrkelyft, gymnastik, strongman, funktionell fitness och konditionsidrotter.

Hur är er programmering upplagd?

Vår programmering är uppdelad i så kallade microcykler, där vi under olika långa perioder fokuserar på: styrka, explosivitet och kraftutveckling, uthållighet, koordination, balans och kroppskontroll, rörlighet och strukturell balans (att man blir jämnstark). All gruppträning är varierad och anpassad efter våra medlemmar.

Kan jag vara med även om jag inte kan göra alla övningar?

Ja, våra coacher hjälper dig att anpassa övningar efter dina behov. Vårt mål är att passen ska vara utmanande, men inte för utmanande. Ju längre du tränar hos oss desto mer kommer du lära dig.

Hur många gånger per vecka ska jag träna?

Det är väldigt individuellt. Vissa tränar fem dagar i veckan, andra två dagar i veckan. Behovet av vila och intensitet varierar och det är viktigt att känna efter själv hur man svarar på träningen.

Missar jag något om jag inte tränar alla dagar?

Nej, det gör du inte! Eftersom en mikrocykel är sex dagar och en schemalagd gruppträningsvecka sträcker sig för fem träningsdagar rullar dagarna alltid veckovis. Tränar du alltid exempelvis måndag, onsdag och fredag får du ta del av alla progressioner och övningar.

Tillbaka till startsidan